Kotsan opettajasta riittää myös huvia nykypäivänäkin. Hän oli ikimuistoinen tantta, niin 50-luvulle jymähtänyt ettei fanaattisin fiftarikaan voi kilpailla hänen kanssaan. En kuitenkaan edes muista kyseisen opettajan nimeä, kertonee jotain tunteistani häntä kohtaan ;D
Meidän kemiamme törmäsivät useaankin otteeseen, hänen vanhoillisuutensa ja minun kapinallisuutensa. Hän ärsytti minua hitaine liikkeineen ja lässytyksineen. Minussa hän taas varmaan näki pummin, ilkeän "nykyajan nuoren" jolla ei ollut selkärankaa. Omaksi onnekseni olen todistanut hänen olleen väärässä. Erään kerran opiskelimme riisin keittoa. Opettaja luennoi pitkään ja hartaasti naukuvalla äänellään, kuinka RIISSI keitetään ja RIISSI haudutetaan, ja kun RIISSI on valmista, kaadetaan vesi pois ja otetaan RIISSI lautaselle… Olin tulla hulluksi hänen lässytyksestään!! Kuinka kukaan voi puhua noin?! Adrenaliinin innoittamana sitten viittasin, ja luvan saatuani kysyin häneltä rauhallisesti – "kirjoitetaanko riisi yhdellä vai kahdella ässällä?". Hän oli tyrmistynyt muutaman sekunnin ajan, ja vastasi sitten hyvin hitaasti, hyvin happamasti ja vihaisesti; "yhdellä". Koko luokka oli aivan hiljaa, pelkäsivät varmaan että alamme akan kanssa heitellä toisiamme pannuilla ja kattiloilla.
En kehtaisi enää nykyään tehdä moista temppua, mutta olen iloinen että uskalsin silloin! Nyt sitä on hauska muistella ja voin lisätä sen hulvattomiin muisteloihini! ;D