Tämä kertomus on jo klassikko. Olin välkällä koulun pihalla hengailemassa. Raine, paikallinen kovis ja suosittu kundi osoitti yllättäen kiinnostusta minua ja Minnaa kohtaan. Iih! Kiinnostus johtui tupakasta, jota hän tiesi minulla olevan. Minulla oli tuona päivänä päällä pitkä villakangastakki (Nusen kiertikseltä :) jonka taskuihin mahtui kaikenlaista, mm. tampoonirasia. Ja sellainenhan minulla tosiaan taskussa oli. Raine tuli siis ruinaamaan röökiä ja jouduin totuudenmukaisesti toteamaan hänelle, ettei sitä ole, koska olin jättänyt ne kotiin. Hän kuitenkin näki taskussani olevan jotain neliskanttista ja tupakka-askin näköistä (=tampoonipurkki) ja hyökkäsi kohti taskuani. Yritin estellä, mutta eikös koko tampoonirasia sisältöineen lentänyt kohta komeasti koulun pihalle! Niin Noloa!!! Kaikki ympärillä olijat hölmistyivät ja minä juoksin tuhatta ja sataa takaisin sisälle! Tampoonit jäivät orpoina hankeen.

Seuraavalla tunnilla lähdin muka vessassa käymään, mutta todellisuudessa kävin noukkimassa tampaxit talteen!